Primele maşini Ford Puma asamblate la Craiova pleacă spre Europa, de Ziua Naţională. Este anunțul făcut de Ford România pe pagina de Facebook a companiei.
„Primul tren – pe care sunt transportate aproape 300 de maşini – a fost încărcat deja cu destinaţia Flushing, Olanda. Ulterior, acestea vor fi transportate pe vapor către Marea Britanie. Suntem foarte bucuroşi că lansarea noului model se desfăşoară conform planului. Echipa de lansare a lui Ford Puma, echipa Ford Craiova şi furnizorii noştri au făcut o treabă excelentă”, a declarat Ian Pearson, preşedintele Ford România şi directorul fabricii Ford Craiova.
„Eu mă aşteptam ca primele maşini să rămână în ţară, mai ales că este 1 Decembrie…, poate nu pentru toţi…”, comentează un utilizator Facebook pe pagina companiei.
Un alt utilizator îi răspunde că e mai bine ca maşinile să plece deoarece contribuie mai bine la economie dacă le exportă. „De acord, însă contextul nu este bine ales…. şi măcar primele 10, 20, 100… dacă tot vor să marcheze 1 Decembrie, puteau rămâne în ţară”, îi răspunde primul.
Pe măsură ce producţia avansează, Ford va continua să trimită unităţi ale modelului Puma în toate ţările din Uniunea Europeană, pentru a sprijini lansarea comercială care va demara în ianuarie.
Ford a început producţia noului SUV Puma în luna octombrie 2019. Pentru lansarea acestui nou model, compania a investit 200 de milioane de euro. În acest an s-a finalizat și procesul de recrutare a aproximativ 1.700 de noi angajaţi.
Modelul Ford Puma este primul care beneficiază de un sistem de propulsie cu tehnologie hibridă. Acest nou model i se alătură pe linia de producţie binecunoscutului Ford EcoSport.
În acest moment, Ford Craiova are aproximativ 6200 de angajaţi. Aceștia lucrează în trei şi patru ture atât pentru producţia de vehicule, cât şi pentru cea de motoare.
Pe lângă cele două SUV-uri, EcoSport şi Puma, Ford produce la Craiova motorul de 1.0 litri EcoBoost în variantele 95 CP, 125 CP, 125 CP mHEV şi 155 CP mHEV.
Investiţia totală a Ford la Craiova se ridică la aproximativ 1,5 miliarde euro de la preluarea uzinei în 2008.